23948sdkhjf

Ny tendens breder sig i storcentrene

Flere modebutikker forlader storcentrene. Centrene satser på lejere, som kan give kunderne oplevelser, som gourmetmad og træningscentre.
Det er et helt bevidst valg, lyder det fra centerlederen i Bryggen i Vejle. Det oplyser dr.dk.

- Vi vrider mikset af butikker lidt i retning af oplevelser, gourmetmad og træningscentre. Så vi bliver mere sociale mødesteder og har mindre mode, end vi har haft hidtil, udtaler Søren Søltoft Holmberg, som er centermanager i Bryggen, Vejle.

Det er en klar tendens, som peger i den retning, lyder det fra Henning Bahr, direktør for Retail Institute, som laver markedsanalyser for detailbranchen.

- Det er en tendens, som butikscentrene forfølger, for kan de holde længere på kunderne, så vil kunderne også købe mere, siger han.

Mere lunkne over for udviklingen
- Når butikker af den ene eller anden årsag vælger at flytte fra et butikscenter, så kommer udlejeren ofte med argumentet om, at "vi som udlejere, skal have nye butikker ind". Det er til dels rigtigt, men det er bestemt ikke hele sandheden, fordi mange butikker vælger altså også at forlade centrene eller udlejeren, fordi man ikke kan få fornuftige vilkår, der passer til butikkens situation, siger direktør i brancheorganisationen Dansk Detail, Jens Birkeholm.

Uenighed om kontraktforlængelse af lejemålet har også fået fem butikker til at rykke ud af Bryggen, skriver dr.dk.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062